logo-jumbo
  • Goede service
  • Vanaf €3,95
  • Minimaal €50
  • 32.000+
logo-albert-heijn
  • Beste aanbiedingen
  • Vanaf €4,95
  • Minimaal €50
  • 27.000+
logo-plus
  • Hoge kwaliteit
  • Vanaf €6,00
  • Minimaal €25
  • 20.000+
butlon
  • Top bezorging
  • Vanaf €6,95
  • Minimaal €50
  • 2.000+

PLUS ervaringen

Online boodschappen doen bij PLUS Supermarkten? Via PLUS.nl is het al enige tijd mogelijk om de boodschappen online te bestellen. En de bezorgservice breidt zich snel uit door heel Nederland. Steeds meer huishoudens kunnen profiteren van de online shop en de bezorgdienst van de PLUS. Dat komt omdat steeds meer lokale ondernemers van deze supermarkt (inmiddels ruim 200) besluiten om te starten met bezorgen. Bij PLUS werkt het namelijk zo dat een winkel zelf de online bestellingen verwerkt en bezorgt. Het grote voordeel hiervan is dat je altijd – ook online – profiteert van de service van je vertrouwde PLUS-filiaal. Mist er iets in je bestelling? Of wil je toch nog wat toevoegen? Een belletje naar de lokale winkel is vaak gewoon mogelijk.

De webwinkel
De webshop PLUS.nl is onlangs flink op de schop gegaan. En dat is terug te zien. De shop werkt inmiddels een stuk gebruiksvriendelijker dan voorheen. Op de homepage tref je alle actuele acties en thema’s. Vanaf de homepage kun je direct doorklikken naar de actuele aanbiedingen, maar je kunt ook direct het menu met “producten” openklappen. Er verschijnen dan 20 categorieën waarna je snel de gewenste boodschappen kunt vinden. Uiteraard is er ook een zoekfunctie aanwezig. Handig als je al precies weet waar je naar op zoek bent. De zoekfunctie kan wel wat traag zijn. Wil je beginnen met online boodschappen bestellen? Zodra je het eerste product in je winkelmand legt zal de PLUS webwinkel vragen om een filiaal te kiezen. Vul nu je postcode in, en je ziet direct welke filialen in jouw omgeving bezorging en/of een pick-up point aanbieden.

ervaringen met PLUS online boodschappen

Het assortiment
Inmiddels heb je via de webshop de keuze uit meer dan 10.000 artikelen. Vrijwel alles wat je in de fysieke winkels kunt kopen, is ook wel online beschikbaar. Van groente en fruit tot aan drogisterijartikelen, en van kant-en-klaarmaaltijden tot aan bier en wijn: niets is te gek. Ook de services zoals de fotoservice, gebakservice en de PLUS cadeaukaart kun je gewoon online bestellen. Waarom zou je de deur nog uitgaan? Bij PLUS vind je de meest belangrijke A-merken, maar ook het eigen huismerk, GIJS streekproducten, OK€ producten en speciale biologische boodschappen.

Betaalmogelijkheden
Ik ga de boodschappen online bestellen, maar hoe zit dan eigenlijk met het betalen? Een goeie vraag! PLUS biedt op dit moment een betaalmogelijkheid aan, en dat is de PIN-betaling. Laat je jouw bestelling thuisbezorgen? Dan heeft de bezorger een mobiel PIN-apparaat bij zich. Haal je de boodschappen af in een winkel? Ook dan dien je te betalen middels een pinbetaling. Voor zakelijke klanten wordt er dikwijls een uitzondering gemaakt. Het is dan soms mogelijk om op rekening te betalen. Handig, je ontvangt dan maandelijks gewoon 1 factuur.

Klantenservice
Heb je vragen of klachten over de webwinkel van PLUS? Er zijn verschillende mogelijkheden om contact op te nemen met de klantenservice. Allereerst is het goed om te weten dat je ook al heel veel vragen + antwoorden op de website kunt vinden. Uitgebreide informatie over bijvoorbeeld de afhaalpunten, het bezorgen of PLUS Express kun je dus rustig nalezen op de website. Heb je een vraag die hier niet tussen staat? Dan kun je het beste contact opnemen via Facebook of Twitter. Via deze kanalen reageert de supermarkt namelijk het snelt. Ook kun je een mailtje sturen. Een telefoonnummer wordt niet gecommuniceerd via de website. Dat is wel een minpuntje.

Review van de PLUS bezorgservice

Over het algemeen zijn we erg positief over de online winkel van PLUS. Het assortiment is prima, en de webwinkel werkt gebruiksvriendelijk. Het is eenvoudig om boodschappen te vinden, En ook werkt het kiezen van een filiaal in de buurt bijzonder prettig. Je voelt je – ook online – nog steeds klant van jouw vertrouwde PLUS-filiaal. Maar hoe zit het met de bezorging? Hieronder bekijk je onze review van de PLUS bezorgservice.

Bezorgmogelijkheden
Heb je een account aangemaakt? Dan is de volgende stap het kiezen van een bezorg- of aflevermoment. Gebaseerd op het adres dat je hebt ingevuld in je account zal de webwinkel een aantal filialen in jouw omgeving tonen. Je kunt vervolgens zelf bepalen door welke supermarkt je de bestelling laat bezorgen, of waar je de boodschappen afhaalt in de winkel. Op het gebied van bezorgmogelijkheden scoort PLUS bijzonder goed. Je kunt de boodschappen laten bezorgen op maandag tot en met zaterdag. Je kunt steeds kiezen uit een bezorgblok van 2 uur. Dus bijvoorbeeld 08:00 – 10:00 of 14:00 – 16:00. De bezorgkosten bedragen altijd €6,00, welk tijdslot je ook kiest. De boodschappen worden netjes bezorgd in kratjes. Diepvries- en versartikelen worden ook gekoeld bezorgd. Het minimum orderbedrag voor bezorging ligt op €25

review plus bezorgservice

PLUS Express
Wil je de boodschappen extra snel in huis? Dan is de PLUS Express service wat voor jou. De boodschappen worden dan dezelfde dag nog aan huis geleverd. De extra kosten hiervoor bedragen €2,50. Dus wil je de boodschappen dezelfde dag nog laten bezorgen? Dan betaal je totaal €8,50 voor de bezorging. Hetzelfde geldt voor het pick-up point. Ook hier betaal je een toeslag van €2,50 wanneer je de bestelling dezelfde dag nog wilt afhalen. Let op: niet alle supers ondersteunen deze Express-service.

Pick-up point
Haal je de boodschappen liever zelf af op een moment dat het jou schikt? Dan heb je bij deze supermarkt een ruime keuze uit afhaalpunten. Wanneer je een afhaalmoment kiest zie je direct alle filialen in jouw omgeving die een pick-up point aanbieden. Denstandaard servicekosten voor bezorging bedragen €2,50. Op het moment van afhalen dien je het bedrag te voldoen met de Pin. Let altijd even goed op de openingstijden van het afhaalpunt. Deze zijn gelijk aan de reguliere openingstijden van de betreffende supermarkt.

  • Webwinkel
  • Assortiment
  • Betaalmogelijkheden
  • Klantenservice
  • Bezorgmogelijkheden
  • Pick-up point
  • Spaaracties
3.4

Samenvatting

Het grootste PLUS-punt is dat je nog steeds het gevoel hebt dat je bij de lokale PLUS-winkel aan het bestellen bent. Doordat je eerst zelf een winkel dient te kiezen houd je “feeling” met jouw lokale winkel. Je profiteert dus van dezelfde goeie service als je altijd al gewend was. Ook de (vernieuwde) webwinkel werkt uitstekend en overzichtelijk. In een paar klikken ben je bij het juiste “schap” aanbeland. En dat is toch knap voor een webwinkel met meer dan 10.000 producten. Op het gebied van bezorging scoort PLUS ook ruim voldoende. De bezorgkosten zijn wel aan de hoge kant, en er zijn geen daltarieven. Ongeacht het bezorgmoment, je betaalt altijd €6,00. Daarnaast worden we blij van de same-day delivery service, hoewel hier ook wel een prijskaartje aan hangt (€8,50).