logo-jumbo
  • Goede service
  • Vanaf €3,95
  • Minimaal €50
  • 32.000+
logo-albert-heijn
  • Beste aanbiedingen
  • Vanaf €4,95
  • Minimaal €50
  • 27.000+
logo-plus
  • Hoge kwaliteit
  • Vanaf €6,00
  • Minimaal €25
  • 20.000+
butlon
  • Top bezorging
  • Vanaf €6,95
  • Minimaal €50
  • 2.000+

Jumbo lanceert voice-app voor maken van boodschappenlijstjes

Het maken van een boodschappenlijstje: voor veel huishoudens is het een wekelijks terugkerend ritueel. Jumbo probeert het haar klanten een stukje gemakkelijker te maken. Met de nieuwe Jumbo App is het namelijk mogelijk om boodschappenlijstjes met je stem te maken. Je hoeft alleen nog maar tegen je telefoon te praten. De App herkent verschillende commando’s als “chocoladepasta, pindakaas en keukenpapier”. De App houdt alle opgegeven boodschappen netjes bij en stuurt het – indien gewenst – rechtstreeks naar Jumbo waar je alles online kan bestellen. De Voice-app voor het maken van boodschappenlijstje is trouwens niet de enige innovatie bij Jumbo. De supermarkt wil ook boodschappenlijstjes van klanten automatisch vullen met producten. Wanneer je een aantal weken de boodschappen online doet bij Jumbo weten zij immers precies welke producten jij gebruikt. Op basis van die data kan er een vrij compleet winkelmandje klaargezet worden wat de klant veel tijd bespaart.

De Hiku koelkastmagneet van Albert Heijn

Dat het maken van boodschappenlijstjes een stuk makkelijker en sneller moet kunnen is trouwens niet iets wat alleen bij Jumbo speelt. Een aantal maanden geleden introduceerde Albert Heijn al voorzichtig de slimme koelkastmagneet Hiku. Leden van het hele huishouden kunnen op ieder gewenst moment de magneet pakken en boodschappen inspreken. Vervolgens worden de producten automatisch toegevoegd aan het winkelmandje van Albert Heijn. Uit eerste tests blijkt dat Hiku nog niet alle boodschappen evengoed herkent. Albert Heijn zal de magneet dus nog flink doortesten alvorens het aan het grote publiek wordt geïntroduceerd.

Het moederbedrijf van Albert Heijn, Ahold, is ook in Amerika druk aan het experimenteren met voice-gestuurde commando’s. Klanten van het Amerikaanse Peapod kunnen in combinatie met Amazon’s Alexa de boodschappen met hun stem bestellen.